lördag, december 20, 2008

TV- och webbsända gudstjänster

Några gudstjänster har spelats in i Lammhults och Aneboda kyrkor under hösten. Dessa har sedan sänts över Öppna Kanalen i Växjö, som är en lokal föreningsburen och icke-kommersiell TV-station.

I det kommunala bostadsbolaget Vidingehems lägenheter kan man se Öppna Kanalen, som ligger på kanalplats E59 (en kanalsökning kan behöva göras).

Gudstjänsterna ligger också på webben.

Växjö stift har beviljat Aneboda församling ett projektbidrag för att testa möjligheten att sända gudstjänster digitalt, som vi nu har påbörjat. Kom gärna med synpunkter och reaktioner!

Inspelning av fler program planeras - både gudstjänster och annan kyrklig verksamhet. För detta behöver vi ett antal frivilliga krafter: för att stå bakom kameran, hantera ljudet och redigera videon etc.

Inga kommentarer:

Mitt foto
Jag heter Annika Stacke, och med gnosjöandan i mina gener tror jag det mesta är möjligt. Jag är präst i Svenska kyrkan i Lammhult mitt i Småland och Växjö stift. Bor i prästgård som numera är min. Företaget Stacke Media AB, som jag sjösatt, sysslar med videoproduktion.