onsdag, maj 13, 2009

23 listor med FiSK(ar/e)

Nu är 22 av 23 listor med Folkpartister i Svenska kyrkan (FiSK) i Växjö stift och dess församlingar inlämnade för registrering på stiftskansliet. Nu återstår ett svettigt jobb för Bo och Bengt och deras medarbetare att kolla allt, och skicka ut korrektur.

Vilka dessa församlingar och samfälligheter är kan ses på http://www.fiskarna.net/Stift/Vaxjo.htm. Likaså finns där kandidaterna till Kyrkomötet och Stiftsfullmäktige.

En återstående lista har vi att lämna in, till ett direktvalt kyrkoråd i västra delen av stiftet, före deadline som är 15 maj.

Tack alla frivilliga FiSK(ar/e) över stiftet som bidragit till ett gott rekryteringsarbete. Det kommer att bära frukt på valdagen 20 september!

Inga kommentarer:

Mitt foto
Jag heter Annika Stacke, och med gnosjöandan i mina gener tror jag det mesta är möjligt. Jag är präst i Svenska kyrkan i Lammhult mitt i Småland och Växjö stift. Bor i prästgård som numera är min. Företaget Stacke Media AB, som jag sjösatt, sysslar med videoproduktion.