måndag, april 20, 2009

Migrän

Så, efter en intensiv påskhelg och sedan några dagar "vanligt" arbete och därefter ett konfirmandläger, tyckte min kropp att det var dags att kasta mig i säng med en rejäl migrän. Kanske bidrog jag till det genom att äta några bitar choklad i går eftermiddag vilket jag ju vet brukar straffa sig.

Hur som helst: vaknade vid 4-tiden i morse med en molande huvudvärk som inte gav sig trots 1,5 tablett Sumatriptan. Och där låg jag nedbäddad tills fram till 17-tiden då jag - inte utan viss möda - kravlade mig upp, åt dagens första måltid (ett äpple) och åkte på ett begravningssamtal som jag inte kunde skjuta upp.

Mina dubbdäck sitter kvar på bilen (skulle vara av senast i dag), och mycket annat skulle ha behövt göras under dag är fortfarande ogjort.

Migrän är en familjeåkomma, som min mor hade, och som 75 % av syskonen får dras med. Hoppas mina barn slipper ifrån det.

Men tack och lov att det finns Sumatriptan och Imigran och vad de kan heta. För det allra mesta gör de stor nytta!

Inga kommentarer:

Mitt foto
Jag heter Annika Stacke, och med gnosjöandan i mina gener tror jag det mesta är möjligt. Jag är präst i Svenska kyrkan i Lammhult mitt i Småland och Växjö stift. Bor i prästgård som numera är min. Företaget Stacke Media AB, som jag sjösatt, sysslar med videoproduktion.