lördag, februari 14, 2009

fiskarna.net

De senaste veckorna har jag lagt ganska mycket av min fritid på FiSKs hemsida (dvs för Folkpartister i Svenska kyrkan). Styrelsen valde att göra en helt ny sida, snarare än att jobba vidare på den som har hetat www.folkpartiet.se/fisk.

HTML-kod har jag fått knacka, och nödtorfigt sätta mig in i, sedan har jag skaffat (lagligen och betalt med fullt pris) Dreamweaver, som gör livet mycket enklare.

Tror att det som uppskattas mest på nya hemsidan är persongalleriet, med bild på en massa FiSKar(e). Fler bilder mottages med tacksamhet.

Det jag nu skulle vilja göra är att - med javascript, tror jag - få personbilderna att rulla på förstasidan. Men det gäller väl att sätta näsan i böckerna, studera andra mera avancerade webbsidor, och knacka kod.

2 kommentarer:

Per Hökpers sa...

Pröva det här t.ex.:

http://www.scripts.com/viewscript/updown-image-slideshow/11072/

Annika Stacke sa...

Tack Per.

Få se om det blir att fördjupa mig i java-scripts.
Annika

Mitt foto
Jag heter Annika Stacke, och med gnosjöandan i mina gener tror jag det mesta är möjligt. Jag är präst i Svenska kyrkan i Lammhult mitt i Småland och Växjö stift. Bor i prästgård som numera är min. Företaget Stacke Media AB, som jag sjösatt, sysslar med videoproduktion.